۲۹ مرداد , ۱۳۹۷

مطالب مشابه

3 نظر

  1. مریم میردامادی

    همه چیز در این عکس دردآور است. مسیر زاینده رود که خشک است. پیرمردی که با این همه پیشرفت هنوز دوچرخه اش وسیله نقلیه اوست. پیرمرد و بنا هر دو معرف زمان هستند، و بنا معرف مکان. می خواستم بگویم چرا خط افقی اصلی در کادری افقی کج است، بعد دیدم این کجی با آنچه به تصویر کشیده شده چقدر هماهنگ است، گویای نامتعادلی، از بین رفتن، نابودی و اینکه هیچ چیز انگار سر جایش نیست. می خواستم بگویم چرا عکس به لحاظ رنگی ایراد دارد، باز دیدم چه رنگی؟ رنگ که نماد شور و زندگیست، اما اینجا مگر خبری از شور و نمادی از زندگی هست؟ عکاس حرفش را تمام عیار زده است، همه چیز در این عکس دردآور است…

    پاسخ
  2. احسان اذعانی

    انتخاب کادر لند اسکیپ ، اصلاح رنگ با سچوریشن کم ، کنتراست مناسب ، عدم تعادل ، قرار گرفتن مرد در نقطه طلایی، لوک روم مناسب، حس سکون و نومیدی رو تداعی میکنه وجود چرخ که هم نشان گذر زمان هست نشون میده که ادامه ی راهی که مانده نیز بهتر از مسیر قبل نیست
    عکاس توانسته ثبت موفقی رو انجام بده که بهشون تبریک میگم.

    پاسخ
  3. فرزاد متین فخر

    با سپاس از دو عزیزی که افتخار دادند و عکسی رو که بنده از زاینده رود برداشته بودم رو نقد کردند.
    این عکس رو در نوروز چند سال پیش در اصفهان پل خواجو دقیقا وسط ظهر گرفتم.
    آن هنگام همه چیز رو در حالت یاس و نومیدی دیدم
    نه صدای خروش آبی، نه صدای بچه های بازیگوش ، نه صدای خوندن پرنده ، نه صدای خواننده هایی که پای پل میشننند و می خونند و …
    در عوض سکوت! ، زمین خشک و ترک خورده ی بستر رود ، آفتاب سوزاننده در اولین روزهای بهار ، آسمانی بی ابر
    پیرمردی رو دیدم که با دوچرخش از بستر رود میگذره دوربینو برداشتمو این عکسو گرفتم
    برداشت خودم این هست:
    دوچرخه در مسیری قرار گرفته که پیرمرد کمیشو رفته و بیشترش مونده، نگاه مرد به آینده هست ولی انگار خبر بهتری از قبل نیست، دست به پشت بودن و نوع کفش پوشیدن خستگی و بی رمقی مرد رو نشون داده تا حدودی. این عکس در روتوش کمی براتنسش بیشتر وکنتراستش کم شده و کمی پل از حالت افقی خارج شده است.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق متعلق به سایت فوتولی هست و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز هست | طراحی و اجرا webci