۲۹ مرداد , ۱۳۹۷

مطالب مشابه

14 نظر

  1. احسان یاسینی

    سلام و خسته نباشید. بنظرم بهتر بود این عکس در قالب ی مجموعه تصاویر ارایه می شد تا بشه روی فرم نظر داد چون اندازه نمایی که عکاس انتخاب کرده صرفا برای این تصویر مناسب نیست. طوری هست که نه نمای معرفی می ده نه جزئیات رو مشخص می کنه جدا از اینکه دونفر کناری مساکه شدن

    پاسخ
    1. سپهر رفيعا

      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز عرض شود که این عکس دارای مجموعه هست و این قطع صرفا بعنوان نمونه در این سایت قرار داده شده
      ممنون از نظر جنابعالی

      پاسخ
    2. سپهر رفيعا

      ممنون از نظر شما اما عرض شود که طبیعتا در تابلو هم دیتیل عکس مشخص هستش

      پاسخ
  2. ماکان

    سلام و ارادت
    تفاوت سه نسل و البته مخفی شدن نسلهای مسن تر در پشت موانع؛ کودکی که می بینیمش و البته اون یز ما را. تماس چشمی کودک به سوی زنی در گشوه ی کادر. شاید نورسنجی خوب و الابته حرارت رنگ مناسب نقاط برجسته ی عکس باشد اما شلوغی و عجله ی عکاس محترم در چکاندن شاتر، از اتفاقی خوب ما را محروم کرده.
    منتظر عکس های خوب جناب رفیع می مانیم.

    پاسخ
    1. سپهر رفيعا

      ممنون ار نظر شما

      پاسخ
      1. ماکان مهدیقلی

        جناب رفیعا؛ ارادت و احترام بنده رو پذیرا باشید. بنده در مالزی ساکن هستم و از دیدن شما خوشحال خواهم شد. احترام.

      2. سپهر رفيعا

        در خدمت هستیم قربان

  3. esbati

    aks e besyar badi bood. fekr mikonam akks etefaqi akso gerefte.

    پاسخ
    1. سپهر رفيعا

      با تشکر از شما دوست عزیز و نظرتون که محترم هست اما عکسی که نور پردازی با فلاش داراست سخت امکان اتفافی بودنش هست

      پاسخ
      1. esbati

        salam. movaegh nistam be in dalil ke be faseleye sharg felash dorbhin ya external ke hodode 2-3 saniye hast mishe shut zad& niyazi be deghat nist. dovom inke vaziyate arayeshe soje haye zende neshon nemide ke onha be sorate agahane possition gerefte bashand.

      2. سپهر رفيعا

        با تشکر ، حتما لازم نیست که سوژه شما اگاه از عکس و منظور شما باشه

  4. فرزاد متین فخر

    با درود
    با فرمایشات جناب ماکان موافقم
    با سپاس از عکاس محترم

    پاسخ
  5. شهین سلیمانیان

    باسلام. سپاس از ادمینها و عکاس عزیز و نقدهای خوب دوستان
    فضای سرسبز زیبایی اطراف هست اما متاسفانه خیلی فضای دکه مغشوشه و نشان از گیجی و سردرگمی صاحبش و یا فقر اون داره.
    حالت و ژست آقای سمت راست هم بی حوصله و بلاتکلیفه.
    این سردرگمی تو کادر عکس هم هست ومن بیننده نمی دونم باید به چی بیشتر توجه کنم.

    فقر این دکه و زیبایی فضای عکس منو یاد قسمتی از شعری انداخت که متاسفانه نام شاعرشو به یاد ندارم و در شب شعری خوندند: “… وقتی که آب می چکد از سقف خانه ات…دیگر صدای شُرشُرِ باران قشنگ نیست….

    پاسخ
  6. مریم میردامادی

    اولین موردی که به چشم می آید شلوغی، آشفتگی و به هم ریختگی ِ فضای عکس است. موردی که بر اثر و نگاه غالب می شود. این مورد می تواند نمادی از آشفتگی و نابسامانی ِ زندگی ِ سوژه های انسانی ِ عکس باشد. سه نسل با نگاه های متفاوت اما یک شغل، یک درآمد… پیرمردی که شاید زیاد آینده برایش دیگر مهم نباشد، او زندگی را دیگر پر زرق و برق نمی بیند و نگاهی آرام و ژستی دور از حال ِ زمانه دارد. اما دو نسل دیگر، با نگاه هایی غم زده و مبهم و ژستی ناامیدانه … انگار که جایشان آنجا نیست… سقفی که سقف نیست، شغلی که شغل نیست، دکه ای که دکه نیست… تضاد ِ پس زمینه و پیش زمینه مخاطب را هم به دوگانگی می کشاند. فضایی مملو از پلاستیک و گونی و آشغال در کنار پس زمینه ای سبز و شکوفا… نگاه ِ عکاس را می پسندم، چرا که نگاهش دغدغه دارد، فکر مشغولی دارد، واقع گرا و رئال است… او واقعیت را شکار کرده، خالی از هرگونه رویا، تجسم و توهم… شاید مخاطب ِ امروزی در نگاه ِ اول با دیدن ِ عکس توو ذوقش بخورد، مثل ِ کسانی که یهو از خواب می پرند، بله آنچه که هست با آنچه که در رسانه نشانمان می دهند، با آن زندگی های رویایی متفاوت است و آن بهشت ِ برینی که در رسانه ها و پوسترها جلوه گری می کند همه واقعیت و حقیقت نیست

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق متعلق به سایت فوتولی هست و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز هست | طراحی و اجرا webci